Wybierz kategorię

Wybierz producenta

Promocje

Masło migdałowe 

Najczęściej kupowane w tej kategorii Zobacz wszystkie

Pokazuje 1 - 31 z 31 elementów
Pokazuje 1 - 31 z 31 elementów

Regularne spożywanie masła migdałowego wspomaga funkcjonowanie organizmu jako całości pomagając mu regulować poziom cukru we krwi oraz obniżając ryzyko wystąpienia zawału serca - to właśnie migdały są wymieniane przez specjalistów jako tego orzechy (choć botanicznie rzecz biorąc migdały wcale orzechami nie są), które najczęściej powinny się pojawiać w naszej diecie, a masło migdałowe to jeden z najprostszych i zarazem najpyszniejszych sposobów na zwiększenie ich spożycia. Masło migdałowe jest imponującym źródłem wartościowych składników i minerałów. Do najważniejszych zalet masła migdałowego należy to, że jest bogatym źródłem wapnia i miedzi. Oba te minerały odgrywają istotną rolę w komunikacji komórek mózgu i wspierają prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego,  a wapń wspomaga także funkcjonowania mięśni oraz kości. Zawarta w maśle migdałowym miedź sprzyja wydzielaniu melaniny - pigmentu niezbędnego do ochrony skórę przed szkodliwym działaniem promieni słonecznych. K2 łyżki masła migdałowego zawierają 111 mg wapnia czyli aż 11% dziennego zapotrzebowania, a także 299 mikrogramów miedzi - czyli jedną trzecią dziennego zapotrzebowania na ten pierwiastek! Masło migdałowe zawiera wartościowy magnez i witaminę E. Podobnie jak wapń, magnez przyczynia się do zdrowia kości, wspomaga prawidłowy metabolizm energetyczny i syntezę kwasów tłuszczowych. Porcja masła migdałowego to 90mg magnezu, co pokrywa 28% dziennego zapotrzebowania dorosłej kobiety i 21% zapotrzebowania dorosłego mężczyzny. Zawarta w maśle migdałowym witamina E jest niezbędna w prawidłowej komunikacji pomiędzy komórkami i zapobiega procesowi utleniania lipidów we krwi, prowadzącego pośrednio do rozwoju choroby sercowo-naczyniowej. 2 łyżki masła migdałowego dostarczają 7,8mg witaminy E, a 4 łyżki pokrywają całkowite dzienne zapotrzebowanie na tą witaminę! Masło migdałowe jest oczywiście źródłem zdrowych tłuszczy i wartościowego błonnika. 2 łyżki masła migdałowego to 18g tłuszczu, w tym głównie nienasyconych kwasów tłuszczowych. Tłuszcze te wpływają pozytywnie na poziom cholesterolu we krwi i przyczyniają się do zwalczania chorób układu krążenia. Błonnik również obniża poziom cholesterolu. Wybierając masło migdałowe zwracaj uwagę na to, żeby nie było w nim dodatku soli, cukru i utwardzonych tłuszczy. Używaj masła migdałowego tak samo jak masła orzechowego - na kanapce, naleśnikach, jako dodatek do owsianki, albo... wyjadaj łyżką prosto z wiaderka :) Na szczególną uwagę zasługuje surowe masło migdałowe czyli masło, które powstaje z nieprażonych, łuskanych migdałów. Surowe masło migdałowe powstaje z certyfikowanych migdałów, które na żadnym etapie przetwarzania ani uprawy nie są podgrzewane powyżej kontrolowanej temperatury - przed mieleniem na gładką masę migdały są wręcz schładzane do temperatury 5°C aby zagwarantować, że wytworzone trakcie mielenia tarcie i nacisk nie podgrzeją ich powyżej temperatury,w  której mogłyby utracić część swoich cennych właściwości. Wszystkie prasy i maszyny mielące stosowane do wyrobu surowego masła migdałowego są zaopatrzone w system chłodzenia powietrzem oraz dodatkowo system kontroli temperatury ostrzy, który automatycznie wyłącza mielenie gdy ostrza stają się zbyt ciepłe.