Wybierz kategorię

Wybierz producenta

Promocje

Keto słodziki.  

Najczęściej kupowane w tej kategorii Zobacz wszystkie

Pokazuje 1 - 17 z 17 elementów
Pokazuje 1 - 17 z 17 elementów

Jednym z największych wyzwań podczas diety ekstremalnie niskowęglowodanowej jaką jest dieta ketogeaniczna jest opanowanie ochoty na słodycze. Tzw. "ssanie na słodkie" jest naturalną reakcją organimzu na odcięcie od źródła energii, do której był przyzwyczajony czyli od glukozy. Napady wilczego apetytu na słodkie można próbować w sobie zdusić, jednak wytrzymałość psychiczna w takich sytuacjach jest ograniczona. Lepszą strategią jest dostarczenie ciału dobrego, alternatywnego dla glukozy źródła energii (np. w formie trójglicerydów średniołańcuchowych MCT) oraz dodanie do potrawy słodkiego smaku, które złagodzi pragnienie słodyczy. Wspomaganie się słodzikami w diecie keto jest dopuszczalne, jednak powinno być ograniczane do 1 posiłku dziennie a rodzaj stosowanych słodzików dobrany do filozofii diety. Słodziki odpowiednie dla diety keto zgodne  filozofią tego nurtu powinny być jak najbardziej naturalne. Do takich z pewnością można zaliczyć alkohole cukrowe - takie jak ksylitol lub erytrol. Część osób do słodzików naturalnych zalicza także stewię i o ile jest to temat dyskusyjny zawarliśmy w tej kategorii czysty ekstrakt stewii bez wypełniaczy.

Najważniejsze cechy słodzików odpowiednich dla diety ketogenicznej:

  • zero cukru (odpadają daktyle, miód, syrop z agawy)
  • zgodnie z filozofią diety, należy ograniczać słodziki nienaturalne (aspartam, sukraloza)
  • wybierać słodziki oparte na poliolach (erytrol, ksylitol)
  • W przypadku stewii stosować czysty ekstrakt bez wypełniaczy