Wybierz kategorię

Wybierz producenta

Promocje

Mąki w diecie ketogenicznej 

Najczęściej kupowane w tej kategorii Zobacz wszystkie

produktów.
Pokazuje 1 - 39 z 47 elementów
Pokazuje 1 - 39 z 47 elementów

Tradycyjne mąki zbożowe (pszenna, żytnia, jęczmienna) to w 70% węglowodany. Na diecie ekstremalnie niskowęglowodanowej jaką jest bez wątpienia dieta ketogeniczna takie produkty są praktycznie zakazane. Czy istnieją zatem mąki, które są dozwolone na diecie keto? Jak najbardziej tak. Są one ubogie w węglowodany bogate w białko i błonnik. Jeśli chodzi o zawartość tłuszczu to bywa różnie. Mąka migdałowa występuje np w wersji pełnotłustej i odtłuszczonej. W przypadku stosowania mąk odtłuszczonych wskazane jest stosowanie w wypiekach dodatkowego źródła tłuszczu (np oleju kokosowego). Stosując mąki niskowęglowodanowe w diecie ketogenicznej pozwala na przyrządzenie keto-naleśników, keto-ciast a nawet keto-chleba.

Najważniejsze cechy mąk w diecie ketogenicznej:

  • jak najniższa zawartość węglowodanów
  • wysoka zawartość białka
  • niska zawartość tłuszczu (tłuste mąki źle działają jako  zamiennik tradycyjnych mąk, które są naturalnie  ubogie w tłuszcze

Najlepsze mąki w diecie keto:

  • mąka sezamowa
  • mąka migdałowa
  • mąka kokosowa