Kalorie vs. reality

0
Kalorie vs. reality
5.00 avg. rating (92% score) - 1 vote

Porcja porcji nie równa ale kaloryczność – jak najbardziej! Zobacz jakie produkty wybierać lub jakich nie wybierać dbając o linię i deficyt kaloryczny. Wiele kalorii poukrywało się tam, gdzie się tego nawet nie spodziewasz!

Migdały & żelki

https://www.boredpanda.com

Wielu z tego zestawienia wybrało by migdały. Z oczywistych względów – wartości odżywcze, jednonienasycone kwasy tłuszczowe. W końcu dobre wybory żywieniowe determinują dobre samopoczucie. Odpowiednie żywienie to sztuka wyborów. Ta sama kaloryczność żelków da chwilową przyjemność z poczucia słodkości, jednak to migdały mogą zdeterminować długotrwałe zmiany np. ich regularne spożywania wyraźnie poprawia kondycję skóry, a może mieć również wpływ na regulację gospodarki hormonalnej u kobiet!

Chipsy ziemniaczane & chipsy warzywne

https://www.boredpanda.com

Chodź różnica w kaloryczności jest niewielka, to można by się spodziewać że chipsy warzywne mają znacznie mniej kalorii niż te tradycyjne solony Lay’sy czy Crunchchipsy, prawda? To mit i wskazówka, że często produkty reklamowane jako “zdrowa alternatywa”, niekoniecznie nią są. Wysoka kaloryczność bowiem musi mieć swoje podłoże w dodatkach tłuszczowych lub węglowodanowych.

Woda naturalna & woda smakowa

https://www.boredpanda.com

Jak z jednej strony nie wiele a drugiej jak wiele różni te butelki. Kaloryczna woda? Tak jest! Ta słodzona nie ma koloru, ma za to bardzo intensywnie słodki smak i sporo kalorii! Wiele osób ma tendencję zapijania głodu. Smakowa woda daje odwrotny efekt – zwiększa apetyt!!!!

Porcja porcji nie równa

https://www.boredpanda.com

Jeśli liczysz kalorie to jest przykład gdzie warto dobrze przyjrzeć się jak są liczone 🙂 Amerykańskie produkty podają kaloryczność porcji. Jak widzisz porcja vs. opakowanie ma niewiele wspólnego. Dlatego zawsze sprawdź na jaką gramaturę produktu podana została kaloryczność. W Polsce większość producentów podaje ją we właściwy sposób, inaczej ma się jednak sprawa z produktami amerykańskimi.

Caffee latte & Americana

https://www.boredpanda.com

Zaskakujące jest to ile kalorii jest w kawie i gorących napojach – duży Starbucks Flat White ma 290 kalorii, a latte nawet 300. Jeśli twoim celem jest utrata wagi, zamiana kaw mlecznych na zwykłą Americane pozwala zaoszczędzić nawet 250 kalorii.

Lody owocowe & lody mleczne

https://www.boredpanda.com

Jeśli twoim celem jest utrata wagi, lody sorbetowe mogą być dobrą alternatywą dla tych mlecznych typu Magnum. Różnica w kaloryczności jest spora – kaloryka lodów sorbetowych oscyluje w graniach 40-60kcal , a mlecznych w granicach 250kcal.

Ciastka śniadaniowe & ciastka poprawiające trawienie

https://www.boredpanda.com

Praktycznie te same kalorie i makra. Jeden z produktów reklamowany jako “śniadaniowy” i drugi jako mające “dobre właściwości trawienne”. Kaloryczność i zawartość cukru podobnie wysoka, a różnica w dodatku mikroelementów niewielka – równa 150g szpinaku. Czy warto więc przyjmować przy tym tyle cukru ? Odpowiedź jest chyba oczywista.

Bezglutenowa, bez mleka & zwykła czekolada

https://www.boredpanda.com

Tylko dlatego że coś nie zawiera glutenu lub mleka, nie oznacza to, że jest to mniej kaloryczne. Wielokrotnie produkty oznaczone jako organiczne charakteryzują się wyjątkowo wysoką zawartością cukru. Oznaczenie jednak, że jest to cukier “organiczny” powoduje, że konsumenci przyjmują go lepiej. Tak jak by to nie był cukier. A przecież wciąż jest.. 🙂

Mleczna vs. gorzka czekolada

https://www.boredpanda.com

To chyba największe zaskoczenie całego zestawienie. Ciemna czekolada, oznaczana jako gorzka może mieć więcej kalorii niż mleczna! Dlatego jeśli redukujesz swoja potrzebę zjedzenia czekolady kostką gorzkiej to jak widać nie jest to dobry pomysł. Trzeba uważnie czytać etykiety i wybierać produkty z niewielką ilością cukru.

Smoothies

https://www.boredpanda.com

Moda na smoothie spowodowała że są do kupienia niemal wszędzie. Zobacz jednak jak różna może być ich kaloryczność na powyższej ilustracji. Kluczowy jest dodatek cukru, mleka smakowego, owoców.

Świeże owoce vs. suszone owoce

https://www.boredpanda.com

Suszone owoce są świetnym pomysłem jako przegryzka w podróży. Aaaaaale jeśli Twoim celem jest utrata tłuszczu, 300 g świeżych truskawek może być bardziej sycącym pomysłem na przekąskę, jednocześnie dostarczając wielokrotnie więcej antyoksydantów i mniej cukru.

 

5.00 avg. rating (92% score) - 1 vote