Jesienna szarlotka bez cukru

0
Jesienna szarlotka bez cukru
0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Komu szarlotkę? Aromatyczna szarlotka proteinowa bez cukru z kremowym budyniem, pełna kwaskowatych jabłek poleca się w chłodny, jesienny wieczór – szczególnie, że jeden solidny kawałek (1/8, forma 20cm) ma tylko 206kcal!

Jesienna szarlotka – SKŁADNIKI NA CIASTO

🥧110g mąki pszennej/orkiszowej

🥧50g odżywki białkowej z kazeiną (PES, More Nutrition)

🥧1 jajko

🥧100g serka milsani / kvarg / gęstego skyra

🥧1ł pdp

🥧50g erytrolu

🥧50g mąki migdałowej pełnotłustej

🥧opcjonalnie aromat

Składniki zagnieść na jednolitą masę – ciasto jest dość lepkie. Użyj 2/3 ciasta do wyłożenia formy, można to zrobić wyklejając po kawałku 🙂 

1/3 ciasta wstaw do zamrażalnika na max 30 minut, w tym czasie zrób nadzienie

SKŁADNIKI NA MASĘ

🍏300-500g jabłek, najlepiej renety

🍎erytrol wg gustu

🍏cynamon

🍎40g proszku budyniowego

🍏20g odżywki białkowej

🍎300ml mleka 1,5% lub roślinnego

Pokrój jabłka w dużą kostkę. Wrzuć jabłka na patelnię, podsyp erytrolem i cynamonem i duż kilka minut aż zmiekną.

W miseczce zamieszaj budyń, odżywkę białkową i 50ml zimnego (!) mleka. Dodaj 250ml mleka i wlej całość na patelnię z jabłkami, mieszaj gotując 2-3 minuty aż masa zgęstnieje. Odstaw do przestudzenia.

Wyjmij z zamrażalnika strwardniałe ciasto, rozwałkuj między dwoma arkuszami papieru do pieczenia i wytnij ozdoby – dobrą podsypką żeby ciasto się nie kleiło jest błonnik owsiany lub bambusowy, bo w przeciwieństwie do mąki nie pali się.

Wylej masę na spód, z wierzchu ułóż ozdoby, wstaw do piekarnika nagrzanego do 180C góra/dół termoobieg na 20 minut, następnie przykruj folią aluminiowa błyskiem do góry i piecz kolejne 20 minut.

Ważne: pokrój po całkowitym ostudzeniu!

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes
Previous articleFit Ciasto do Lunchboxa
Next articleZdrowe ciacha XXL dla każdego!
Wspólnymi siłami i dzieląc się swoimi doświadczeniami - tymi udanymi, i tymi zupełnie nie - podpowiadamy jak gotować zdrowo, smacznie, i przede wszystkim tak, żeby utrzymać dobrą figurę. Szukamy nietypowych produktów i testujemy je w równie nietypowych potrawach. Oprócz przepisów znajdziecie u nas rady dotyczące komponowania list zakupów, planowania posiłków na cały tydzień, dopasowywania posiłków do typów treningów - i na każdy inny temat, który przyjdzie nam do głowy lub który wy nam podsuniecie.