Nie możesz schudnąć? Sprawdź czy wszystko robisz prawidłowo!

0
Nie możesz schudnąć? Sprawdź czy wszystko robisz prawidłowo!
5.00 avg. rating (92% score) - 1 vote

Kiedy ćwiczysz, starasz się, zdrowo jesz ale nie tracisz na wadze wtedy przychodzi frustracja, motywacja spada i chęć do działania zamienia się w zniechęcenie. Spróbowaliśmy stworzyć ranking, który pomorze wskazać Twoje słabe punkty, dzięki czemu efektywność odchudzania może wzrosnąć. Ale uwaga! Podane rady tyczą się osób zdrowych! Jeśli Twoje wysiłki mimo przestrzegania tych reguł idą na marne – koniecznie skonsultuj się z lekarzem pierwszego kontaktu w celu ustalenia dalszej diagnostyki

Sen to najlepszy regenerator

Czy wiesz, że śpiąc po 6 godzin dziennie 7 dni w tygodniu „gubisz” godzinę snu dziennie, czyli tak jak by…noc tygodniowo? Może to się wydawać abstrakcyjne, ale dokładając do tego stres i aktywność fizyczną, często czas ten nie jest wystarczający aby się zregenerować i dobrze czuć. Dodatkowo, podczas snu, nasze ciało uwalnia silne hormony spalające tłuszcz, które przyspieszają utratę wagi. Pamiętaj również, że prowadząc „higieniczny tryb życia” związany z regularnymi godzinami snu, unikasz tzw. nocnego podjadania:)

Odchudzanie to sztuka podejmowania właściwych decyzji

Jem zdrowo!A co to znaczy? Wybierasz jogurty light? Suszone owoce? Warzywne krakersy? Sztuka prawidłowego odżywiania to skomplikowana machina, w której jest wiele pułapek. Niestety – rynek spożywczy nie jest łatwy dla osoby dbającej o swoją sylwetkę. Aby nie dać się oszukać, powinniśmy mieć już wrodzoną manierę czytania ze zrozumieniem etykiet produktów które kupujemy.

Określ swój realny cel

Aby w odchudzaniu odnieść sukces musimy uczciwie określić nasz cel: ważysz 100 kg, cel na początek.. 90kg? Określając realnie swoje możliwości, łatwiej jest osiągnąć celi utrzymać efekty!

Nie wywieraj na sobie zbyt dużej presji

Staraj się jeść dobrze i ćwicz regularnie. A w dniach, kiedy dzieje się coś, co uniemożliwia Ci „zdrowe jedzenie”, coś nad czym nie masz kontroli – pozwól sobie na chwile oddechu. Nie obwiniaj się, nie miej do siebie pretensji. Jednym słowem – bądź dla siebie dobry. Przypomnij sobie ile udało Ci się osiągnąć, a takie chwilowe potyczki zdarzają się nawet najlepszym.

Nie „tnij” restrykcyjnie kalorii

Jesz mniej – tracisz na wadze. Logiczne, prawda? Jednak, gdy poważnie zmniejszasz spożycie kalorii, organizm aktywuje mechanizmy który zatrzymują tłuszcz i zużywają zapasy glikogenu, a następnie aminokwasów mięśniowych jako energię. Czyli na źle zbilansowanej diecie, chudniemy najpierw z wody, później „z mięśni” a na samym odległym końcu z tłuszczu. Wydaje się, że dieta ketogeniczna uruchamia szybciej systemy aktywacji kwasów tłuszczowych jako źródło energii, jednak nie jest to dieta na całe życia, a krótkookresowy styl odżywiania.

Nie głoduj się

http://linemed.pl/

Na forach internetowych co jakiś czas pada pytanie o głodówki. Nie ma obecnie badań, które potwierdzały by ich skuteczność. Z naukowego punktu widzenia, jest zatem więcej „przeciw’ niż „za”: Po pierwsze podczas głodzenia się spada PPM – organizm „zwalnia” procesy trawienne, zamiast „gubić” kilogramy – kumuluje je. Po drugie nie jest to proces fizjologiczny, dlatego może wiązać się z gorszym samopoczuciem, osłabioną koncentracją często uniemożliwiającą normalną prace zawodową. Po trzecie – po kilkudniowym odmawianiu sobie jedzenia, bardzo łatwo o efekt „jojo” – organizm podczas głodzenia się doznał terapii szokowej i szybko chce nadrobić utracone kilokalorie!

Dobra organizacja to podstawa

Odchudzając się i dbając o prawidłowe odżywianie musisz planować swój czas aby starczyło Ci go na przygotowywanie posiłków. Jeśli nie masz czasu, są firmy, gdzie możemy znaleźć dobre produkty do których przygotowania wystarczy gorąca woda. Do marek takich należy Kupiec, Diet Meal.

Lampka wina – tak, ale od czasu do czasu!

https://www.zabki24.pl/

Regularne spożywanie alkoholu znacząco obniża efektywność odchudzania, treningową oraz powoduje spadek suchej masy mięśniowej. Co więcej, puste kalorie z alkoholu powoduje wzrost apetytu i większą skłonność do porzucenia diety. Najlepiej więc byłoby ograniczyć konsumpcję alkoholu do jednego lub dwóch drinków w tygodniu lub przestać pić zupełnie.

Pij wodę regularnie

Pewnie Cie zaskoczę ale wiesz że woda powinna być Twoim pierwszym „suplementem” zaraz po przebudzeniu? Udowodniono lepsze funkcjonowanie organizmu oraz szybsze efekty odchudzania u osób które wprowadziły taki rytuał do swojej diety. To samo tyczy się treningu siłowego – nie masz pojęcia od czego zacząć? Zacznij od wody!

 

5.00 avg. rating (92% score) - 1 vote